Κάθε ιστότοπος βασίζεται σε κάποιο βαθμό στη Google. Είναι απλό: οι σελίδες σας ευρετηριάζονται από την Google, γεγονός που επιτρέπει στους χρήστες να σας βρουν. Έτσι λειτουργούν τα πράγματα. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πολλές σελίδες δεν ευρετηριάζονται ποτέ από την Google. Εάν εργάζεστε σε έναν ιστότοπο, ειδικά έναν μεγάλο, πιθανότατα έχετε παρατηρήσει, ότι δεν ευρετηριάζεται κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας και πολλές σελίδες περιμένουν εβδομάδες, πριν τις παραλάβει η Google.
Διάφοροι παράγοντες συμβάλλουν σε αυτό το ζήτημα και πολλοί από αυτούς είναι οι ίδιοι παράγοντες, που αναφέρονται σε σχέση με την κατάταξη: η ποιότητα του περιεχομένου και οι σύνδεσμοι είναι δύο παραδείγματα. Μερικές φορές, αυτοί οι παράγοντες είναι, επίσης, πολύ περίπλοκοι και τεχνικοί. Οι σύγχρονοι ιστότοποι, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις νέες τεχνολογίες ιστού, έχουν υποφέρει από τέτοιου είδους προβλήματα στο παρελθόν, και μερικοί εξακολουθούν να υποφέρουν.
Πολλοί ειδικοί SEO εξακολουθούν να πιστεύουν, ότι είναι τα πολύ τεχνικά πράγματα, που εμποδίζουν την Google να ευρετηριάσει περιεχόμενο, αλλά αυτό είναι ένας μύθος. Αν και είναι αλήθεια, ότι η Google ενδέχεται να μην ευρετηριάζει τις σελίδες σας, εάν δεν στέλνετε συνεπή τεχνικά μηνύματα, σχετικά με το ποιες σελίδες θέλετε να ευρετηριαστούν ή εάν έχετε ανεπαρκή προϋπολογισμό για την ανίχνευση, είναι εξίσου σημαντικό να είστε συνεπείς με την ποιότητα του περιεχομένου σας.
Οι περισσότεροι ιστότοποι, μεγάλοι ή μικροί, έχουν πολύ περιεχόμενο, που πρέπει να ευρετηριαστεί. Και ενώ πράγματα όπως το JavaScript κάνουν την ευρετηρίαση πιο περίπλοκη, ο ιστότοπός σας μπορεί να υποφέρει από σοβαρά προβλήματα εύρεσης, ακόμα κι αν είναι γραμμένος σε καθαρό HTML.
Λόγοι για τους οποίους η Google δεν ευρετηριάζει τις σελίδες σας
Κορυφαία ζητήματα
Με βάση ένα μεγάλο δείγμα ιστοτόπων, τα πιο δημοφιλή ζητήματα ευρετηρίασης, που αναφέρθηκαν από το Google Search Console είναι:
- “Ανίχνευση – προς το παρόν δεν έχει ευρετηριαστεί”
Σε αυτήν την περίπτωση, η Google επισκέφτηκε μια σελίδα, αλλά δεν την έβαλε στο ευρετήριό της. Αυτό είναι συνήθως ένα ζήτημα ποιότητας περιεχομένου. Δεδομένης της έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, που συμβαίνει αυτήν τη στιγμή, μπορούμε να περιμένουμε ότι, η Google θα γίνει πιο επιλεκτική, όσον αφορά την ποιότητα. Επομένως, εάν παρατηρήσετε. ότι οι σελίδες σας έχουν “ανιχνευθεί – προς το παρόν δεν έχουν ευρετηριαστεί”, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο σε αυτές τις σελίδες έχει μοναδική αξία:
- Χρησιμοποιήστε μοναδικούς τίτλους και περιγραφές
- Αποφύγετε την αντιγραφή περιγραφών προϊόντων από εξωτερικές πηγές.
- Χρησιμοποιήστε κανονικές ετικέτες, για να ενοποιήσετε διπλό περιεχόμενο.
- “Ανακαλύφθηκε – προς το παρόν δεν έχει ευρετηριαστεί”
Μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα, από προβλήματα ανίχνευσης έως ανεπαρκή ποιότητα περιεχομένου. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, ιδιαίτερα στην περίπτωση των μεγάλων καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου και ισχύει για δεκάδες εκατομμύρια URL σε έναν ιστότοπο.
- “Διπλότυπο περιεχόμενο”
Το διπλότυπο περιεχόμενο μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως:
- Παραλλαγές γλώσσας (π.χ. αγγλική γλώσσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ ή τον Καναδά). Εάν έχετε πολλές εκδόσεις της ίδιας σελίδας, που στοχεύουν σε διαφορετικές χώρες, ορισμένες από αυτές τις σελίδες μπορεί να καταλήξουν εκτός ευρετηρίου.
- Διπλότυπο περιεχόμενο, που χρησιμοποιείται από τους ανταγωνιστές σας. Αυτό συμβαίνει συχνά στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, όταν πολλοί ιστότοποι χρησιμοποιούν την ίδια περιγραφή προϊόντος, που παρέχεται από τον κατασκευαστή.