Η απόδοση των ιστοσελίδων σε κινητές συσκευές, πάντοτε ήταν μείζονος σημασίας για την τακτική SEO της κάθε εταιρείας. Πλέον, όμως, η Google ενημερώνει τον αλγόριθμό της και δίνει επιπλέον βαρύτητα στο συγκεκριμένο δεδομένο. Κατά συνέπεια, κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να παραμείνει σε υψηλές θέσεις στην κατάταξη, πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτό.
Η ενημέρωση του αλγορίθμου ονομάζεται “Mobile-First Index” και, όπως δηλώνεται και στο όνομά της, στις σελίδες αποτελεσμάτων θα δίνεται πλέον προτεραιότητα στην έκδοση της ιστοσελίδας σας προσαρμοσμένη για κινητά. Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά πώς σας επηρεάζει και πώς μπορείτε να προετοιμάσετε την ιστοσελίδα σας στο WordPress για αυτή την ενημέρωση.
Ανεξάρτητα από την συσκευή – κινητό, tablet ή υπολογιστή – στην οποία πραγματοποιεί κανείς μία αναζήτηση, η Google παρουσιάζει πάντοτε τα ίδια αποτελέσματα. Παλαιότερα αξιοποιούσε μόνο τις εκδόσεις σταθερών υπολογιστών για τον καθορισμό των αποτελεσμάτων της κατάταξής της, με αποτέλεσμα να προκύπτουν ορισμένα ζητήματα. Όταν κάποιος χρήστης πραγματοποιούσε μία αναζήτηση από το κινητό ή το tablet του, εμφανίζονταν ιστότοποι μη προσαρμοσμένοι με το συγκεκριμένο περιβάλλον ή εμφάνιζαν λιγότερο περιεχόμενο.
Δεδομένου ότι οι αναζητήσεις από κινητές συσκευές ολοένα και αυξάνονται, η Google με την ενημέρωση “Mobile-First Index” του αλγορίθμου της, ταξινομεί και εμφανίζει τις ιστοσελίδες βάσει της προτεραιότητας που δίνουν στην εμφάνισή τους σε κινητά και tablet. Επομένως, εάν η ιστοσελίδα σας στο WordPress δεν είναι φιλική προς κινητά, τότε η στρατηγική σας στο SEO θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στο σύνολό της.
Εάν, λοιπόν, η ιστοσελίδα σας είναι διαμορφωμένη για εμφάνιση μόνο σε σταθερούς υπολογιστές, η Google θα συνεχίσει να σας εμφανίζει στην σελίδα των αποτελεσμάτων της, όμως θα δεχτείτε κάποιο πλήγμα στην σειρά κατάταξης και πτώση σε χαμηλότερες θέσεις. Εάν η ιστοσελίδα σας διαθέτει έκδοση και για κινητά και για υπολογιστές, τότε η έκδοση για τα κινητά θα αποκτήσει προτεραιότητα και πρέπει να επενδύσετε εκεί στο SEO plan σας.
Εάν ο ιστότοπός σας είναι προσαρμοσμένος στην εμφάνιση σε κινητές συσκευές, τότε είστε καλυμμένοι, αφού έχετε προνοήσει στο να προσφέρετε μια εξίσου ευχάριστη εμπειρία πλοήγησης τόσο σε κινητά, όσο και σε υπολογιστές. Στην περίπτωση που έχετε ενεργοποιήσει την λειτουργία “AMP”, η Google θα δώσει προτεραιότητα στην έκδοση που αφορά τις κινητές συσκευές. Επίσης, τα σύγχρονα θέματα του WordPress σας απαλλάσσουν από το άγχος αυτής της προσαρμογής, ενώ τα παλαιότερα θέματα συνήθως απαιτούν επανασχεδιασμό.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα αντιμετωπίσετε στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε δύο ή περισσότερες εκδόσεις του ιστοτόπου σας, ανάλογα με την συσκευή που χρησιμοποιούν οι χρήστες που τον επισκέπτονται. Σε αυτή την περίπτωση, η ενημέρωση του αλγορίθμου της Google, σίγουρα θα σας επηρεάσει και καλό είναι να προετοιμαστείτε κατάλληλα.
Η επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές έχει ανοδική τάση και δεν φαίνεται να αλλάξει άμεσα. Το “Mobile-First Index” επιβεβαιώνει ότι οι κινητές συσκευές έχουν την πρωτοκαθεδρία στις αναζητήσεις και οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμοστούν σε αυτό το δεδομένο. Βεβαιωθείτε, λοιπόν, ότι η ιστοσελίδα της εταιρείας σας συμβαδίζει με τις νέες απαιτήσεις και οργανώστε κατάλληλα την στρατηγική SEO που ακολουθείτε.