Διεπαφή χρήστη: Σημαντικοί κανόνες καλής σχεδίασης διεπαφής χρήστη!

user interface

Aς πάμε λίγο πέρα από τον βασικό ορισμό του καλού σχεδιασμού διεπαφής χρήστη και ας αρχίσουμε να εξετάζουμε τους κανόνες και τις τεχνικές, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθεί αυτό. Αν και κάθε ιστότοπος και κάθε εφαρμογή είναι διαφορετική, υπάρχει ένα βασικό σύνολο λειτουργιών, που παρουσιάζει κάθε υπέροχος σχεδιασμός διεπαφής χρήστη. Ας τα δούμε λοιπόν, ένα προς ένα.

  1. Ο καλός σχεδιασμός διεπαφής χρήστη είναι συνεπής σε όλο τον ιστότοπό σας

Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στον εξαιρετικό σχεδιασμό διεπαφής χρήστη είναι η συνέπεια. Στην ιδανική περίπτωση, κάθε στοιχείο του ιστότοπού σας θα πρέπει να υποδεικνύει στον χρήστη σας, πού ακριβώς βρίσκεται, χωρίς να εμποδίζει την εμπειρία του στον ιστότοπό σας. Αυτό σημαίνει, ότι ένα από τα πρώτα βήματα για την ανάπτυξη ενός ποιοτικού ιστότοπου είναι η ανάπτυξη οδηγιών επωνυμίας για κείμενα και συνδυασμούς χρωμάτων, έτσι ώστε ο χρήστης σας να μην αναρωτηθεί ποτέ, εάν εξακολουθεί να βρίσκεται στον ίδιο ιστότοπο.

Ένας συνδυασμός χρωμάτων και επωνυμίας μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί για να υποδείξει στους χρήστες σας, πώς να χρησιμοποιούν τον ιστότοπό σας. Τα χρώματα μπορούν να διευκολύνουν τους χρήστες να αναγνωρίσουν τις σημαντικές λειτουργίες του ιστότοπού σας. Για παράδειγμα, το κουμπί «Αίτημα περισσότερων πληροφοριών» θα πρέπει να μοιάζει με το «αίτημα επίδειξης», ώστε οι χρήστες να μπορούν να βρίσκουν εύκολα παρόμοιες ενέργειες που αναζητούν, απλώς σαρώνοντας γρήγορα τον ιστότοπο.

Η δημιουργία διαφορετικών χρωμάτων, κουμπιών και γραμματοσειρών για κάθε παρόμοια ενέργεια στον ιστότοπός σας καθιστά πιο δύσκολο για τους χρήστες, που έχουν περιορισμένο χρόνο να βρουν γρήγορα τον σύνδεσμο, που αναζητούν. Ομοίως, η δημιουργία ενός κουμπιού με την ίδια γραμματοσειρά, μέγεθος και χρώμα για δύο εντελώς διαφορετικές ενέργειες μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Για παράδειγμα, δεν θα θέλατε ποτέ τα κουμπιά «ακύρωσης» και «υποβολής» να έχουν το ίδιο χρώμα.

web design
web design

  1. Ο καλός σχεδιασμός διεπαφής χρήστη αποφεύγει να κάνει τον χρήστη να εργάζεται πολύ σκληρά

Οι καλύτεροι ιστότοποι διευκολύνουν τον χρήστη, αφαιρώντας όσο το δυνατόν περισσότερη δουλειά από αυτούς. Οι καλύτεροι ιστότοποι διεπαφής χρήστη χρησιμοποιούν μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών για να το κάνουν αυτό, από τη διευκόλυνση της ανάγνωσης του κειμένου έως την πιο περίπλοκη διαδικασία δόμησης περιεχομένου και σελίδων για μέγιστη αποτελεσματικότητα. Για να ξεκινήσετε τη μείωση της εργασίας στον χρήστη, λάβετε υπόψη τα εξής:

Οπτική διαύγεια

Εδώ τακτοποιείτε τα στοιχεία στην ιστοσελίδα σας για να δείξετε πόσο σημαντικά είναι. Για παράδειγμα, κουμπιά ή σύνδεσμοι που είναι μεγαλύτερα και πιο πολύχρωμα θα τραβήξουν την προσοχή κάποιου και, επομένως, θα χρησιμεύσουν ως ένδειξη, ότι είναι πιο σημαντικά. Μια άλλη συμβουλή είναι να παρέχετε πολλές οπτικές ενδείξεις στον χρήστη. Μπορείτε να παρέχετε οπτικά βοηθήματα και σημεία αναφοράς, που θα σας βοηθήσουν να καθοδηγήσετε τους χρήστες στη διεπαφή σας. Η ιδέα είναι να κάνετε την πλοήγηση στον ιστότοπό σας όσο το δυνατόν πιο προβλέψιμη. Ποτέ δεν θέλετε ένας επισκέπτης να αναρωτιέται, για ποιο σκοπό είναι ένα κουμπί ή σύνδεσμος ή πού βρίσκονται.

Ισορροπία κειμένου και εικόνων

Μια άλλη σημαντική συμβουλή είναι να μειώσετε την ποσότητα του κειμένου, που έχετε στον ιστότοπό σας. Οι επισκέπτες του ιστότοπου έχουν περιορισμένο χρόνο και τα μεγάλα κείμενα δεν νοηθούν σε αυτό. Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να σαρώνουν και να αναγνωρίζουν εύκολα τις ενότητες και τις πληροφορίες ,που χρειάζονται να βρουν.

Απλή διαδικασία

Οι περισσότερες λειτουργίες του ιστότοπού σας, είτε πρόκειται για εγγραφή, είτε για αγορά είτε για αίτημα περισσότερων πληροφοριών, θα πρέπει να ακολουθούν τον κανόνα των τριών κλικ. Όπως ακούγεται, θέλετε να διασφαλίσετε ότι ο χρήστης σας μπορεί να φτάσει στον στόχο με όχι περισσότερα από τρία κλικ του ποντικιού.

web design
web design

  1. Ο καλός σχεδιασμός διεπαφής χρήστη δίνει στους χρήστες τον έλεγχο

Η εξαιρετική σχεδίαση διεπαφής χρήστη διευκολύνει τους χρήστες να πλοηγούνται στον ιστότοπό σας με τον τρόπο που θέλουν, ενδυναμώνοντάς τους και παρέχοντας το αίσθημα ελέγχου. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε, ότι ο ιστότοπός σας λειτουργεί για τους χρήστες σας, αντί να τους αναγκάζετε να μάθουν μια περίπλοκη διεπαφή χρήστη, για να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες σας.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να γίνει αυτό, και εδώ είναι οι πιο συνηθισμένοι από αυτούς:

  • Συμπεριλάβετε κάποιου είδους κύριο μενού ή άγκυρα με συνδέσμους σε σελίδες, που χρησιμοποιούνται τακτικά, ώστε να μπορούν να πλοηγούνται εύκολα στον ιστότοπό σας.
  • Διευκολύνετε τους επισκέπτες του ιστότοπου να κάνουν πίσω και να επιστρέψουν σε μια σελίδα, που επισκέφτηκαν προηγουμένως. Αυτό όχι μόνο κάνει τον ιστότοπό σας πιο εύκολο στη χρήση, αλλά ενθαρρύνει, επίσης, τους χρήστες να εξερευνήσουν τον ιστότοπό σας και τους επιτρέπει να έχουν τον έλεγχο του.
  • Αναγνωρίστε ή παρέχετε σχόλια, όταν ολοκληρώνεται μια συγκεκριμένη ενέργεια ή το αποτέλεσμα μιας ενέργειας. Για παράδειγμα, δημιουργώντας έναν κωδικό πρόσβασης, ενημερώστε τον χρήστη, τι πληροί τις απαιτήσεις και τι λείπει.
  • Παρέχετε ενημερώσεις της κατάστασης του συστήματος σε πραγματικό χρόνο, για να αποτρέψετε την ανυπομονησία στους χρήστες (δηλαδή, όταν ολοκληρωθεί ένα αίτημα στη διεπαφή, οι χρήστες μπορούν να δουν μια ενημέρωση κατάστασης με τη μορφή μιας γραμμικής γραμμής προόδου, που κινείται μέσω της “επεξεργασίας”, “παροχής, “,”κατέβασμα” κ.λπ.).
  • Παρέχετε ετικέτες οπτικού περιεχομένου και λέξεων. Διευκρινίστε, ποια καρτέλα αντιστοιχεί σε ποια ενέργεια χρησιμοποιώντας κοινά σύμβολα.
  • Ενεργοποιήστε την αυτόματη αποθήκευση, για να αποφύγετε να χάσουν οι χρήστες την προηγούμενη εργασία τους, όταν κάνουν λανθασμένο κλικ σε κάποιο κουμπί.
  • Προχωρώντας λίγο περισσότερο στο ίδιο θέμα, τα μηνύματα σφάλματος θα πρέπει να δημιουργηθούν προσεκτικά για να αποφευχθεί η πρόκληση απογοήτευσης. Τα μηνύματα σφάλματος θα πρέπει να περιλαμβάνουν συνδέσμους προς σελίδες, που μπορεί να είναι χρήσιμες για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, όπως έναν σύνδεσμο για την επαναφορά ενός κωδικού πρόσβασης.

2 σκέψεις για το “Διεπαφή χρήστη: Σημαντικοί κανόνες καλής σχεδίασης διεπαφής χρήστη!”

  1. Παράθεση: Συμβουλές για δημιουργία ιστοτόπου για μικρές επιχειρήσεις! - Κατασκευή ιστοσελίδων

  2. Παράθεση: Σχεδιασμός ιστοσελίδων: 7 κορυφαίες τάσεις για το 2022! - Κατασκευή ιστοσελίδων

Αφήστε ένα Σχόλιο

Scroll to Top