Το rebranding είναι ένα φυσικό μέρος της εξέλιξης μιας εταιρείας. Οι πεποιθήσεις, οι προτεραιότητες, τα γούστα και οι προοπτικές αλλάζουν καθώς αναπτύσσεται η επιχείρησή σας και αυτές οι αλλαγές πρέπει να αντικατοπτρίζονται στην επωνυμία σας. Ίσως το κοινό-στόχος σας αλλάζει, η κύρια προσφορά προϊόντων σας αλλάζει ή η εταιρεία σας απλώς εξελίσσεται πέρα από την αρχική παρουσία της επωνυμίας της. Το rebranding μπορεί να είναι ένα συναρπαστικό εγχείρημα. Σας δίνει την ευκαιρία να ανανεώσετε την εικόνα σας, να ενισχύσετε τη θέση σας στην αγορά, να ενισχύσετε την απήχηση ή ακόμα και να βελτιώσετε τα αποτελέσματα.
Πώς να κάνετε rebrand σε 7 βήματα
1.Προσλάβετε μια ομάδα rebranding
Μόλις αποφασίσετε ότι είναι ώρα να κάνετε rebrand, ανανέωση, μερική ή πλήρη, το πρώτο σας βήμα είναι να στρατολογήσετε μια ομάδα rebranding. Διαφημιστές, σχεδιαστές, κειμενογράφοι, δημόσιες σχέσεις, θα θέλετε ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών, για να βεβαιωθείτε, ότι καλύπτετε όλες τις πτυχές σας. Η μεγάλη συζήτηση εδώ είναι, αν θα χρησιμοποιηθεί εσωτερικό προσωπικό ή θα ανατεθεί σε τρίτους η εργασία αλλαγής επωνυμίας, για παράδειγμα σε πρακτορεία ή ελεύθερους επαγγελματίες. Από τη μία πλευρά, κανείς δεν γνωρίζει την επωνυμία σας καλύτερα από τους εσωτερικούς εργαζόμενους, αλλά από την άλλη, ίσως μια εξωτερική προοπτική να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε για μια νέα αρχή.
2. Αξιολογήστε τι λειτουργεί και τι όχι
Το πρώτο καθήκον της νέας σας ομάδας αλλαγής επωνυμίας είναι να ανακαλύψει, ποιο είναι συγκεκριμένα το πρόβλημα. Θα θελήσετε να ελέγξετε κάθε πτυχή της τρέχουσας στρατηγικής της επωνυμίας σας, για να προσδιορίσετε τι παραμένει και τι πρέπει να φύγει. Για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε, τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει, ακολουθεί μια λίστα ελέγχου με τα κύρια στοιχεία επωνυμίας, που θέλετε να βάλετε στο μικροσκόπιο. Πώς αποδίδει η επωνυμία σας σε καθέναν από τους παρακάτω τομείς:
- Ονομα εταιρείας
- Τοποθέτηση επωνυμίας
- Λογότυπο
- Σύνθημα
- Παλέτα χρωμάτων
- Τυπογραφία
- Καμπάνιες μάρκετινγκ και διαφήμισης
- Παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Συνεργασίες και θυγατρικές εταιρείες (π.χ. influencers)
- Δημιουργία περιεχομένου
- Φωνή επωνυμίας
- Σχεδιασμός ιστοσελίδων
- Σχεδιασμός εφαρμογής
- Διακόσμηση στο κατάστημα
- Αισθησιακές αλληλεπιδράσεις (γεύσεις, μυρωδιές, ήχοι κ.λπ.)
Το πρώτο σας βήμα θα πρέπει να είναι ο έλεγχος των δεδομένων πωλήσεων και μάρκετινγκ. Τα προϋπάρχοντα δεδομένα πωλήσεών σας θα πρέπει να ρίξουν φως στα δυνατά και αδύνατα σημεία της τρέχουσας επωνυμίας σας. Ποιες ομάδες-στόχοι αγαπούν περισσότερο την υπάρχουσα επωνυμία σας; Ποια ομάδα θέλετε να αγαπήσει περισσότερο την επωνυμία σας; Τι μπορείτε να αλλάξετε στην επωνυμία σας, για να προσελκύσετε τους κύριους στόχους σας;
Τα διαδικτυακά σας δεδομένα είναι ένας άλλος πολύτιμος πόρος, ιδίως η επισκεψιμότητα, η παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η απόδοση της καμπάνιας μάρκετινγκ. Είναι η γλώσσα και το περιεχόμενο, που δημοσιεύετε, ή απλώς το ενσωματωμένο κοινό του καναλιού ταιριάζει με τον στόχο σας;
Μετά από έναν προκαταρκτικό έλεγχο, θα πρέπει να έχετε μια καλή ιδέα για το πού να εστιάσετε την προσοχή σας στο rebranding. Ωστόσο, δεν πρέπει να βασίζεστε μόνο σε εικασίες και ένστικτο. Για μια πραγματικά επιτυχημένη αλλαγή επωνυμίας, πρέπει να λάβετε πληροφορίες από τα ίδια τα άτομα, που προσπαθείτε να εντυπωσιάσετε.
3. Ορίστε και ρωτήστε το κοινό-στόχο
Μετά την αρχική σας αξιολόγηση, θα πρέπει να έχετε μερικές ιδέες και θεωρίες για το πώς να κάνετε rebrand. Είναι καλύτερο να βελτιώσετε αυτές τις ιδέες συλλέγοντας δεδομένα απευθείας από το κοινό-στόχο σας. Για να εντυπωσιάσετε το κοινό σας, θα πρέπει να το βρείτε πρώτα. Απευθυνθείτε στους πελάτες σας και λάβετε απευθείας τις απόψεις τους, όπως μια δοκιμή χρήστη. Οι λεπτομέρειες εξαρτώνται από εσάς. Οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις ομάδες εστίασης ή παρόμοια προσέγγιση, αλλά οι μικρότερες εταιρείες μπορούν ακόμα να διεξάγουν διαδικτυακές έρευνες ή δοκιμές διαχωρισμού, για να καθορίσουν τις ιδιαιτερότητες του τι πρέπει να αλλάξει και πώς. Εάν έχετε πραγματικά περιορισμένο προϋπολογισμό, μπορείτε να ρωτήσετε τους φίλους και τις οικογένειές σας για τη γνώμη τους. Αρκεί να εμπίπτουν στο κύριο κοινό σας.
Δεν ξέρετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας; Μέρος μιας αλλαγής επωνυμίας θα μπορούσε να είναι ο εντοπισμός μιας πιο προσοδοφόρας αγοράς από αυτή στην οποία βρίσκεστε. Αυτή μπορεί να είναι η κατάλληλη στιγμή, για να πραγματοποιήσετε ορισμένες ξεχωριστές δοκιμές για να δείτε, ποιες ομάδες πελατών ελκύονται περισσότερο από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Οι αποφάσεις σας για την επωνυμία πρέπει να χτιστούν γύρω από αυτές… όποιοι κι αν είναι οι πελάτες-στόχοι.
4. Αναλύστε τον ανταγωνισμό σας
Τόσο για το branding όσο και για το rebranding, αξίζει να κοιτάξετε τι κάνει ο ανταγωνισμός σας και να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας ανάλογα. Δεν αρκεί να δημιουργήσετε την τέλεια στρατηγική για το κοινό σας, πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη, τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας και πώς να τους αντισταθμίσετε. Η ανάλυση της στρατηγικής επωνυμίας του ανταγωνιστή σας μπορεί να αποκαλύψει τόσο καλές ιδέες προς μίμηση, όσο και κακές ιδέες που πρέπει να αποφύγετε.
Μπορείτε να δείτε πώς λειτουργούν οι αποφάσεις τους για την επωνυμία, συμπεριλαμβανομένου του περιθωρίου για βελτίωση. Για παράδειγμα, αν παρατηρήσετε ότι οι περισσότερες επωνυμίες στον κλάδο σας χρησιμοποιούν το μπλε χρώμα, μπορείτε είτε να ακολουθήσετε και να αποκομίσετε τα ίδια οφέλη, είτε να ρισκάρετε ένα τολμηρό νέο χρώμα για να ξεχωρίσετε.
Υπάρχουν πολλές πληροφορίες, που μπορείτε να αποκτήσετε παρακολουθώντας τον ανταγωνισμό σας, από τις τιμές, έως τα χρήματα που ξοδεύουν στους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους. Είναι διπλά αποτελεσματικό για επωνυμίες με μικρότερο προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ. Μπορεί να μην χρησιμοποιείτε όλα όσα μαθαίνετε, αλλά είναι καλό να αναγνωρίζετε τουλάχιστον, πώς οι αποφάσεις σας για την επωνυμία θα επηρεάσουν τη θέση σας στην αγορά, όχι μόνο τις απόψεις των πελατών σας για εσάς.
5. Επανεξετάστε την προσωπικότητα της επωνυμίας σας και τις βασικές αξίες σας
Μέχρι τώρα καταλαβαίνετε τι πρέπει να αλλάξει, τι θέλουν οι πελάτες-στόχοι σας και τι κάνουν οι αντίπαλοί σας. Με αυτά, μπορείτε να αρχίσετε να χτίζετε τη νέα σας προσωπικότητα της επωνυμίας, αλλά όχι χωρίς σχέδιο. Χρησιμοποιώντας αυτά που μάθατε, τι είδους επωνυμία πρέπει να γίνετε; Ποιο είδος επωνυμίας θα ικανοποιούσε καλύτερα τους πελάτες σας και θα πετύχαινε μέσα στον ανταγωνισμό; Λάβετε υπόψη όλα τα βασικά στοιχεία, το επιχειρηματικό σας μοντέλο, τους πελάτες-στόχους, τον προϋπολογισμό, τους πόρους της επωνυμίας και βρείτε έναν τρόπο να τα ευθυγραμμίσετε όλα με το rebrand σας.
6. Επαναλάβετε τα προβληματικά στοιχεία με τη νέα κατεύθυνση της επωνυμίας σας
Εάν έχετε αποφασίσει, ότι χρειάζεστε ένα νέο λογότυπο, σχεδιάστε το. Εάν έχετε αποφασίσει ότι θέλετε να συνεργαστείτε με έναν νέο influencer, βρείτε τον. Αυτή η διαδικασία επωφελείται από πολύ καταιγισμό ιδεών και συνεργασία, επομένως μην φοβάστε να αφιερώσετε χρόνο μόνο για να σκεφτείτε ιδέες. Μην ξεχνάτε όλα όσα μάθατε από τα προηγούμενα βήματα. Μη διστάσετε να επιστρέψετε στην προηγούμενη λίστα ελέγχου, για να βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει τα πάντα. Θυμηθείτε, ότι δεν χρειάζεται να αλλάξετε τα πάντα, μόνο ό,τι είναι απαραίτητο. Μόλις αποκτήσετε αυτό, που χρειάζεστε και όλοι συμφωνήσουν σε αυτό, είστε έτοιμοι να παρουσιάσετε το rebrand σας στο κοινό.
7. Μην αμελείτε τη διαφήμιση
Η κυκλοφορία του rebrand θα πρέπει να είναι παρόμοια με την αρχική σας κυκλοφορία. Τότε ο στόχος ήταν να ενημερώσετε τους ανθρώπους για την επωνυμία σας, τώρα ο στόχος είναι να ενημερώσετε τους ανθρώπους, ότι έχετε αλλάξει την επωνυμία σας. Πριν βγείτε δημόσια, σκεφτείτε να προσθέσετε λίγη διαφημιστική εκστρατεία και προσμονή. Μπορείτε να κυκλοφορήσετε ένα teaser, πριν από την επίσημη κυκλοφορία σας, καθώς και προγραμματισμένες εκδηλώσεις και διαγωνισμούς για περισσότερη προσοχή. Εάν συνεργάζεστε με νέους χορηγούς ή παράγοντες επιρροής, μπορείτε επίσης να τους ζητήσετε να συμμετέχουν. Όταν έρθει η ώρα για τη δημόσια κυκλοφορία, φροντίστε να πλαισιώσετε το rebranding σας ως ιστορία. Μοιραστείτε μερικές λεπτομέρειες από τα παρασκήνια σχετικά με το rebranding σας, όπως τι σας αρέσει στο νέο σας λογότυπο ή γιατί αλλάξατε τις αξίες και την αποστολή σας. Αυτό κάνει την επωνυμία σας πιο εύχρηστη και πιο αξιόπιστη.
Παράθεση: Εμπορικό σήμα ή επωνυμία: Τι είναι η αξία του εμπορικού σήματος - Κατασκευή ιστοσελίδων
Παράθεση: Domain: Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ .com ή .org; - Κατασκευή ιστοσελίδων