Εμπορικό σήμα ή επωνυμία: Τι είναι η αξία του εμπορικού σήματος

brand name

Αναρωτηθήκατε ποτέ, γιατί οι πιστοί πελάτες αγοράζουν οτιδήποτε προωθεί μια επωνυμία, ανεξάρτητα από την τιμή, την ποιότητα ή ακόμα και την τυχαιότητα; Αυτό έχει να κάνει με την αξία του εμπορικού σήματος της εταιρείας στην εργασία. Η επωνυμία είναι η αξία της ίδιας της μάρκας, μια αφηρημένη φιγούρα που καθορίζεται από τη στρατηγική επωνυμίας και την κοινωνική αντίληψη. Σε αντίθεση με άλλα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία, η καθαρή αξία μιας επωνυμίας είναι πολύ πιο δύσκολο να προσδιοριστεί σε ένα ακριβές ποσό, αλλά παρόλα αυτά εξακολουθεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα μιας εταιρείας.

Αυτός ο οδηγός αναλύει τι πρέπει να γνωρίζουν οι εταιρείες για την αξία της επωνυμίας. Μιλάμε για τη σημασία της αξίας επωνυμίας σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο, πώς να χτίσετε την ίδια αξία επωνυμίας από την αρχή και ακόμη και να μοιραστείτε μια φόρμουλα επωνυμίας για να εκτιμήσετε τη δική σας.

Τι είναι το εμπορικό σήμα;

Η επωνυμία ή το εμπορικό σήμα αναφέρεται στην κοινωνική αξία που αποδίδεται αποκλειστικά σε ένα εμπορικό σήμα και στις συσχετίσεις, που έχει ένας καταναλωτής με αυτό. Οι επωνυμίες με περισσότερα ίδια κεφάλαια είναι πιο σεβαστές, επομένως οι πελάτες προτιμούν να αγοράζουν από αυτές παρά από τους ανταγωνιστές τους, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει, ότι πρέπει να πληρώσουν περισσότερα. Στα μάτια του καταναλωτή, οι επωνυμίες με υψηλά ίδια κεφάλαια προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες με μεγαλύτερη αξία.

Η επωνυμία έχει ρίζες τόσο στην ψυχολογία των καταναλωτών όσο και στην απόδοση μιας εταιρείας.

Ειδικότερα, αποτελείται από:

  • τη συναισθηματική προσκόλληση ενός καταναλωτή με τη μάρκα, καλή ή κακή, με βάση προηγούμενες εμπειρίες
  • τη συνέπεια μιας εταιρείας σε τομείς όπως η ποιότητα των προϊόντων, η εξυπηρέτηση πελατών και το εξειδικευμένο μάρκετινγκ

Όπως μπορείτε να δείτε, και τα δύο αναπτύσσονται με την πάροδο του χρόνου, δίνοντας στις παλαιότερες επωνυμίες ένα πλεονέκτημα στην καθαρή αξία της επωνυμίας. Ωστόσο, ακόμη και νέες επωνυμίες όπως οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία και να αυξήσουν άμεσα την αξία της επωνυμίας τους βελτιώνοντας τη στρατηγική μάρκετινγκ επωνυμίας τους, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διαφήμιση, τον κύκλο ζωής προϊόντος/υπηρεσίας και τον ίδιο τον σχεδιασμό της επωνυμίας, όπως λογότυπα και σχεδιασμό ιστοτόπων.

brand name

Η σημασία της επωνυμίας

Με λίγα λόγια, η επωνυμία καθιστά ένα προϊόν/υπηρεσία πιο ελκυστικό, δίνοντάς του καλύτερη θέση στην αγορά και επιτρέποντας στην εταιρεία να χρεώνει περισσότερα. Δεν χρειάζεται να αλλάξετε πραγματικά το ίδιο το προϊόν/την υπηρεσία (αν και βοηθάει), αλλά μάλλον τη γνώμη του κοινού για την επωνυμία σας.

Οι απόψεις των καταναλωτών για μια επωνυμία καθορίζουν, αν θα συνεργαστούν ή όχι μαζί τους, γι’ αυτό οι εταιρείες επενδύουν τόσα πολλά χρήματα στο branding. Οι προηγούμενες εμπειρίες, η συνέπεια προϊόντων/υπηρεσιών και ό,τι κυκλοφορεί στις ειδήσεις, μπορούν όλα να επηρεάσουν τη γνώμη μιας επωνυμίας, θετικά ή αρνητικά.

Εάν συσχετίζετε, για παράδειγμα, την Google με βασικά βοηθήματα, που διευκολύνουν τη χρήση του Διαδικτύου, αυξάνετε την αξία της επωνυμίας της. Εάν συσχετίζετε την Google με παραβιάσεις του απορρήτου ή άλλο κακό τύπο, μειώνετε την αξία της επωνυμίας της. Είτε έτσι είτε αλλιώς, ό,τι συσχετίζετε με την Google επηρεάζει τις αγοραστικές σας αποφάσεις, όταν προσφέρουν ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία. Η επωνυμία επηρεάζει τις πωλήσεις, τα κέρδη και τη συνολική αξία μιας εταιρείας, πιο άμεσα, επιτρέποντάς της να χρεώνει υψηλότερη σήμανση.

1 σκέψη για το “Εμπορικό σήμα ή επωνυμία: Τι είναι η αξία του εμπορικού σήματος”

  1. Παράθεση: Χρώματα ιστοτόπων : Πως βοηθούν την επιχείρηση σας; - Κατασκευή ιστοσελίδων

Αφήστε ένα Σχόλιο

Scroll to Top