Το branding είναι αυτό που κάνει μια εταιρεία αξέχαστη. Διαμορφώνει και αντιπροσωπεύει την εταιρεία στο σύνολό της και τη βοηθά να γίνει αναγνωρίσιμη. Η ανάπτυξη μιας οπτικής ταυτότητας μέσω μιας επωνυμίας πρέπει να γίνει από έναν επαγγελματία σχεδιαστή επωνυμίας, εάν θέλετε η εταιρεία σας να φαίνεται τρέχουσα, επαγγελματική και αξιόπιστη.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στο branding είναι το λογότυπο της εταιρείας. Ένα λογότυπο είναι η οπτική ταυτότητα της εταιρείας και λειτουργεί ως το αναγνωριστικό της. Με την πάροδο του χρόνου, το λογότυπο αποκτά περισσότερο νόημα. Είναι σημαντικό να έχετε ένα λογότυπο, που δίνει μια θετική αίσθηση για την εταιρεία σας. Θα κάνει τους καταναλωτές να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας. Εάν μόλις ξεκινήσατε την επιχείρησή σας ή εάν απλώς σκέφτεστε να αποκτήσετε ένα λογότυπο για την εταιρεία σας, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη, όταν επιλέγετε το σωστό λογότυπο για την επιχείρησή σας.
Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι ένα θεμελιώδες μέρος της επωνυμίας των επιχειρήσεων. Μπορεί να κατασκευαστεί με όποιον τρόπο θέλετε, μέσω συμβόλων, γραφικών ή γραμματοσειρών, αρκεί να συνδέεται με τη φιλοσοφία και τον σκοπό της εταιρείας σας. Το λογότυπό σας θα πρέπει να στέλνει ένα σαφές μήνυμα για το τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία σας. Σκεφτείτε επωνυμίες με αξιομνημόνευτα λογότυπα. Συνδέετε, αμέσως, το λογότυπο με την εταιρεία, καθώς και όλα τα συναισθήματά σας για αυτήν την εταιρεία. Αυτό είναι το αποτέλεσμα, που θέλετε να έχει το λογότυπό σας.
Το «Σωστό» λογότυπο
Όταν επιλέγετε ένα σχέδιο λογότυπου για την επωνυμία σας, πρέπει να λάβετε υπόψη διάφορα στοιχεία που παίζουν ρόλο στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού λογότυπου. Δημιουργήστε μια λίστα για να βεβαιωθείτε, ότι τα έχετε υπόψη σας:
- Οπτικά: Ένα υπέροχο λογότυπο περιλαμβάνει μια ξεχωριστή οπτική αναπαράσταση που αφήνει μια εντύπωση στο μυαλό του κοινού σας. Κάθε φορά που κάποιος βλέπει το λογότυπό σας, θα πρέπει αμέσως να μπορεί να το συσχετίσει με την επωνυμία σας, έως ότου το λογότυπο γίνει συνώνυμο της εταιρείας σας.
- Πρωτοτυπία: Ένας μοναδικός σχεδιασμός είναι απαραίτητος για να διακρίνεται η επωνυμία σας από τους ανταγωνιστές.
- Απομνημόνευση: Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να θυμούνται το λογότυπό σας παρά το όνομα της εταιρείας σας. Βεβαιωθείτε ότι το λογότυπό σας είναι εύκολο να το θυμούνται και εύκολα αναγνωρίσιμο.
Πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψη όταν εργάζεστε στο λογότυπό σας:
Κάθε λογότυπο πρέπει να έχει τη δική του λάμψη και μοναδικότητα, που μπορεί να ενσαρκώσει την εταιρεία. Οι γραμματοσειρές παίζουν μεγάλο ρόλο στη δημιουργία αυτής της ξεχωριστής επωνυμίας. Με τόσες πολλές γραμματοσειρές για να διαλέξετε, πώς θα ξέρετε ποια να χρησιμοποιήσετε;
Γραμματοσειρές Serif
Οι γραμματοσειρές Serif θεωρούνται κλασικές γραμματοσειρές. Χρησιμοποιούνται συνήθως σε έντυπες εφημερίδες και παλιά λογότυπα. Αν θέλετε να απολαύσετε μια εκλεπτυσμένη και κλασική ατμόσφαιρα, επιλέξτε μια γραμματοσειρά serif για το λογότυπό σας. Έχει μια πολύ παλιά αίσθηση που μπορεί να μην λειτουργεί για τις νεότερες γενιές, αλλά όλα εξαρτώνται από την αγορά σας.
Γραμματοσειρές Sans Serif
Εάν θέλετε μια πιο μοντέρνα προσέγγιση στο λογότυπό σας, μπορείτε να δοκιμάσετε μια γραμματοσειρά sans serif. Είναι καθαρό και εύκολο στα μάτια. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη γραμματοσειρά σε λογότυπα, επομένως μπορεί να είναι πιο δύσκολο να ξεχωρίσετε το λογότυπό σας από τα υπόλοιπα.
Γραμματοσειρές σεναρίου
Η επιλογή μιας γραμματοσειράς σεναρίου για το λογότυπό σας είναι μια τολμηρή επιλογή. Όσο δημιουργικό κι αν είναι, μπορεί να είναι δύσκολο να το διαβάσετε, γι’ αυτό έχετε κατά νου τη σαφήνεια, εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μια γραμματοσειρά σεναρίου.
Παλέτα χρωμάτων
Όσον αφορά τα λογότυπα, τα χρώματα παίζουν μεγάλο ρόλο στην αντιπροσώπευση της επωνυμίας σας. Δείχνουν την προσωπικότητα της εταιρείας και μάλιστα αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας κατά 80%. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό είδος αίσθησης και ατμόσφαιρας. Παρακάτω είναι μια λίστα χρωμάτων και τι αντιπροσωπεύουν συνήθως.
- Κόκκινο – τολμηρό, νεανικό και συναρπαστικό
- Μπλε – δυνατό και αξιόπιστο
- Κίτρινο – διαύγεια, ζεστασιά και αισιοδοξία
- Πράσινο – υγεία, ανάπτυξη και ειρήνη
- Πορτοκαλί – χαρούμενο, γεμάτο αυτοπεποίθηση και φιλικό
- Μωβ – ευφάνταστο, σοφό και δημιουργικό
- Ασπρόμαυρο – ουδέτερο, ήρεμο και ισορροπημένο
Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα από ένα χρώματα, επιλέξτε τόνους που έχουν παρόμοιες αποχρώσεις. Εάν θέλετε να έχετε ένα χρώμα έμφασης, επιλέξτε ένα χρώμα που έρχεται σε αντίθεση με το άλλο για να το κάνει να ξεχωρίζει. Η αναζήτηση μιας παλέτας χρωμάτων μπορεί να είναι διασκεδαστική για εσάς ή μπορεί να γίνει συντριπτική. Εάν έχετε περισσότερες πιθανότητες να σχετιστείτε με το τελευταίο, μην φοβάστε ποτέ! Ένας σχεδιαστής επωνυμίας μπορεί να σας καθοδηγήσει σε αυτή τη διαδικασία.
Σχεδιαστές επωνυμίας
Εάν θέλετε να προσλάβετε έναν σχεδιαστή επωνυμίας που μπορεί να φροντίσει για όλα τα πράγματα που θα σας χαρίσουν επωνυμία, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε έναν σχεδιαστή, που μπορείτε να εμπιστευθείτε. Ο καλύτερος τρόπος για να δείτε την αξιοπιστία του σχεδιαστή είναι να διαβάσετε κριτικές και να δείτε τους προηγούμενους πελάτες του. Εάν πιστεύετε ότι είναι κατάλληλοι για εσάς, μιλήστε τους για την κατεύθυνση που θέλετε. Ένας καλός σχεδιαστής μπορεί να αιχμαλωτίσει το όραμά σας, ενώ δημιουργεί ένα λογότυπο που είναι επαγγελματικό, ταιριάζει στον κλάδο σας, σας βοηθά να ξεχωρίζετε και μιλά για τις αξίες και την ταυτότητα της εταιρείας σας. Επικοινωνήστε το όραμά σας, αλλά και ακούστε και τις απόψεις τους ως ειδικοί στον τομέα.
Συνοπτικά, το branding και τα λογότυπα παίζουν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της εταιρείας σας. Είναι τα εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να αναγνωριστείτε από το κοινό σας. Πάρτε τα στα σοβαρά, όταν ξεκινάτε την επιχείρησή σας και θα έχετε μια ταυτότητα επωνυμίας, που θα διαρκέσει και θα αναπτυχθεί μαζί σας για πολύ καιρό ακόμα.