Βασικές αρχές σχεδιασμού ιστοσελίδων – Πώς να κάνετε τον ιστότοπο φιλικό προς τον χρήστη;

web design

Το Διαδίκτυο ανοίγει έναν κόσμο ευκαιριών για επιχειρήσεις που σκέφτονται το μέλλον. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ο δρόμος του μέλλοντος και το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας βάσης στο διαδίκτυο, είναι να έχετε έναν καλό ιστότοπο. Στις μέρες μας, δεν υπάρχει έλλειψη τρόπων για να αποκτήσετε έναν ιστότοπο. Μια επιχείρηση θα μπορούσε να φέρει ολόκληρη ομάδα πληροφορικής για να αναλάβει το έργο. Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, μπορείτε απλά να χρησιμοποιήσετε έναν ιστότοπο και να φτιάξετε μόνοι σας έναν εξυπηρετικό ιστότοπο σε χρόνο μηδέν. Ωστόσο, μακράν ο πιο εντυπωσιακός και οικονομικά αποδοτικός τρόπος για να το πετύχετε είναι να προσλάβετε επαγγελματίες προγραμματιστές WordPress για να ολοκληρώσετε τη δουλειά.


Ανεξάρτητα από τον δρόμο που επιλέγει μια επιχείρηση, τα βασικά στοιχεία για την κατασκευή ιστοσελίδων παραμένουν τα ίδια. Για να είναι επιτυχής, ένας ιστότοπος πρέπει να είναι καλά μελετημένος, σταθερά σχεδιασμένος και το πιο σημαντικό, να είναι φιλικός προς τον χρήστη.


Αυτό το τελευταίο κομμάτι είναι πιο σημαντικό από ό, τι πολλές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται. Η δημιουργία ενός ιστότοπου, όσο το δυνατόν πιο φιλικού προς το χρήστη είναι απαραίτητη στις μέρες μας. Μελέτες δείχνουν ότι τα διαστήματα προσοχής των χρηστών γίνονται όλο και μικρότερα. Έχοντας αυτό κατά νου, εδώ είναι τα κύρια στοιχεία στα οποία πρέπει να επικεντρωθείτε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον ιστότοπό σας.


Εξασφαλίστε τη σταθερότητα της ιστοσελίδας


Για να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο διαδίκτυο, ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι σε λειτουργία ανά πάσα στιγμή. Δεν έχει σημασία πόσο καλός φαίνεται ο ιστότοπός σας και πόσο φιλικός προς το χρήστη είναι, αν οι χρήστες δεν μπορούν να τον δουν, επειδή είναι συνεχώς εκτός λειτουργίας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναπτυχθεί καλά και να βελτιστοποιηθεί για να επιτευχθεί ο χαμηλότερος δυνατός χρόνος διακοπής.

Η ανάπτυξη ιστοσελίδων δεν είναι μια απλή εργασία, ακόμη και για έμπειρους επαγγελματίες. Είναι μια επαναληπτική διαδικασία που απαιτεί πολύ χρόνο, προσπάθεια και αφοσίωση, που μπορεί να επιτύχει εκπληκτικά αποτελέσματα. Το πρώτο βήμα σε αυτό το μονοπάτι είναι να προσδιορίσετε, ποιες είναι οι ακριβείς παράμετροι της εργασίας.


Ποιοι είναι οι στόχοι του έργου; Τι μπορεί πραγματικά να επιτευχθεί και σε ποιο χρονικό διάστημα; Τι θα συμβεί εάν τα σχέδια αλλάξουν στην πορεία; Όλες αυτές οι ερωτήσεις πρέπει να απαντηθούν για να καταλήξετε σε μια λειτουργική ιστοσελίδα. Η αποτυχία να γίνει αυτό στην αρχή, οδηγεί σε αστάθεια στη διαδικασία ανάπτυξης. Αυτό αναπόφευκτα προκαλεί επιπλοκές, οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν σε χρόνο διακοπής, τις οποίες θέλετε να αποφύγετε.


Ο τρόπος αντιμετώπισης πιθανών ζητημάτων είναι απλός. Πάρτε καλούς προγραμματιστές και συμφωνήστε τις λεπτομέρειες του έργου προσεκτικά μαζί τους πριν ξεκινήσετε. Να είστε ειλικρινείς εκ των προτέρων μαζί τους και να αντιμετωπίζετε το έργο με τη σοβαρότητα που του αξίζει

web design

Εστίαση στην Προσβασιμότητα


Μια άλλη κρίσιμη πτυχή που πρέπει να αναδειχθεί στην κορυφαία προτεραιότητα κατά το σχεδιασμό ενός ιστότοπου είναι η προσβασιμότητα. Αυτό σημαίνει ότι διασφαλίζετε, ότι ο ιστότοπός σας λειτουργεί καλά σε όλες τις πλατφόρμες και σε όλα τα προγράμματα περιήγησης.


Για πολλές εταιρείες, η απόκτηση ενός ιστότοπου που είναι πραγματικά όμορφη σε επιτραπέζιες συσκευές είναι ο πρωταχικός στόχος. Ο στόχος του να είναι προσβάσιμος σε κινητά, ή μέσω λιγότερο δημοφιλών προγραμμάτων περιήγησης, είναι συχνά κάτι που περνάει σε δεύτεη μοίρα. Αυτός ο τρόπος πράξης είναι αντιπαραγωγικός στο σημερινό διαδικτυακό περιβάλλον, για μερικούς λόγους.
Πρώτον, ένας εκπληκτικός αριθμός αναζητήσεων και επομένως προέρχεται στην πραγματικότητα από κινητές συσκευές. Οι χρήστες που πέφτουν πάνω στον ιστότοπό σας στις κινητές συσκευές τους είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Πρέπει να κάνετε τον ιστότοπό σας, όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό για αυτούς.

Επιπλέον, από τα μέσα του 2021, η Google έχει καταστήσει τη φιλικότητα προς τα κινητά έναν παράγοντα κατάταξης για αναζητήσεις. Αυτό σημαίνει ότι η διασφάλιση της βελτιστοποίησης ενός ιστότοπου για χρήστες κινητών δεν είναι μόνο κρίσιμη για την εμπειρία των χρηστών, αλλά και για το SEO.


Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρείες που θέλουν να τα πάνε καλά στο διαδίκτυο θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να κάνουν τις ιστοσελίδες τους όσο το δυνατόν πιο προσβάσιμες από την πρώτη μέρα.


Σχεδιασμός για πλοήγηση


Η διασφάλιση ότι ο ιστότοπός σας είναι σταθερός και προσβάσιμος θα πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα κατά τον προγραμματισμό του. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολλές πτυχές του σχεδιασμού ιστοσελίδων που χρειάζονται προσοχή και στο τέλος της ημέρας, πρέπει να καλύψετε όλες τις βάσεις. Ωστόσο, ως ακρογωνιαίος λίθος μιας καλής διεπαφής χρήστη, η πλοήγηση είναι ίσως η πιο σημαντική.


Χρησιμοποιήστε την παλέτα χρωμάτων στον ιστότοπό σας για να δώσετε έμφαση σε ορισμένα στοιχεία σε κάθε σελίδα. Δεν υπάρχει κανένας κανόνας για το ποια χρώματα πρέπει να χρησιμοποιήσετε και πού να τα βάλετε. Ενσωματώστε εντυπωσιακό σχεδιασμό για να τονίσετε τα στοιχεία που ο χρήστης θα θεωρούσε πιο χρήσιμα.

Βεβαιωθείτε ότι όλα στον ιστότοπό σας είναι σαφώς επισημασμένα. Κάθε λεπτομέρεια σε κάθε σελίδα πρέπει να επισημαίνεται και να αναγνωρίζεται αμέσως με μια ματιά. Η επίτευξη αυτού του αποτελέσματος χωρίς να κάνετε το σχέδιό σας πολύ παρεμβατικό ή επιθετικό μπορεί να αποδειχθεί μια μικρή πρόκληση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι αδύνατο.


Βεβαιωθείτε ότι έχετε ενσωματώσει μια λειτουργική λειτουργία αναζήτησης στο σχέδιό σας. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι το επίκεντρο της προσοχής των χρηστών ανά πάσα στιγμή, αλλά θα πρέπει να είναι αρκετά εύκολο να βρεθεί. Αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές δοκιμασμένες και αληθινές μεθόδους για τη δραματική βελτίωση του UX στον ιστότοπό σας.


Σχεδιάστε τη δομή της κύριας πλοήγησής σας με γνώμονα την απλότητα. Μην στριμώχνετε όλες τις επιλογές πλοήγησης, καθώς αυτό θα κάνει τον ιστότοπο άκομψο, για να μην αναφέρουμε το μη αισθητικό κομμάτι της υπόθεσης.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Scroll to Top