Σκεφτείτε τον τελευταίο υπέροχο ιστότοπο που ανακαλύψατε. Τώρα σκεφτείτε τον λόγο, για τον οποίο σας άρεσε τόσο πολύ. Είναι απίθανο να σκέφτεστε τις εκπληκτικές εικόνες, που περιείχε (αν και πιθανότατα βοήθησαν) ή το ενημερωτικό περιεχόμενο, που διαβάσατε εκεί (αν και αυτό πιθανότατα επίσης βοήθησε). Είναι πολύ πιο πιθανό να εντυπωσιαστήκατε από τον ιστότοπο, επειδή κάνατε κάτι γρήγορα, αποτελεσματικά και αποδοτικά. Μία από τις βασικές προσεγγίσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι γνωστή ως σχεδιασμός διεπαφής χρήστη.
Ο σχεδιασμός διεπαφής χρήστη είναι σημαντικός, επειδή διαχειρίζεται την αλληλεπίδραση που έχει ένας χρήστης του Διαδικτύου με τον ιστότοπό σας, και επομένως το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Η καλύτερη διεπαφή χρήστη επιτρέπει στον χρήστη να ξεχάσει τις τεχνικές λεπτομέρειες του ιστότοπού σας και απλώς να συνεχίσει την εργασία, που θέλει να επιτύχει. Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μια βασική αρχή του σχεδιασμού ιστοσελίδων, η διαδικασία σχεδιασμού σελίδων και σχεδιασμού διεπαφών είναι αρκετά διακριτή και υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ UX, UI, σχεδίασης ιστοσελίδων και ανάπτυξης ιστού. Σε αυτό το άρθρο, θα ορίσουμε τι είναι η σχεδίαση διεπαφής χρήστη και τι κάνει καλό τον σχεδιασμό διεπαφής χρήστη.
Τι είναι ο σχεδιασμός διεπαφής χρήστη;
Ο σχεδιασμός διεπαφής χρήστη είναι ο σχεδιασμός της αισθητικής εμπειρίας ψηφιακών διεπαφών, ειδικά οπτικών σημείων αφής όπως κουμπιά, μενού πλοήγησης, εικονίδια και τυπογραφία. Η εστίαση είναι γύρω από την εμφάνιση και την αίσθηση της διεπαφής και το κατά πόσο οι χρήστες έχουν μια ομαλή και ευχάριστη εμπειρία τόσο στη χρήση όσο και στην οπτική εμφάνιση. Εν ολίγοις, ο σχεδιασμός διεπαφής χρήστη είναι η διαδικασία, κατά την οποία οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές δημιουργούν φιλικές προς το χρήστη διεπαφές, που συνδέουν τους πελάτες σας με το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Οι πιο κοινές μορφές σχεδίασης διεπαφής χρήστη είναι:
Γραφικές διεπαφές χρήστη—αυτές είναι οι οπτικές αναπαραστάσεις κουμπιών, μενού ή πινάκων ελέγχου. Ουσιαστικά οτιδήποτε με το οποίο θα αλληλεπιδράσει ένας χρήστης. Ένα παράδειγμα αυτών των διεπαφών είναι η επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας ή η διεπαφή του κινητού σας τηλεφώνου.
Διασυνδέσεις ελεγχόμενες από φωνή—αυτές είναι, όπως ακούγεται, διεπαφές που απαιτούν φωνητικές εντολές για την εκκίνηση μιας ενέργειας. Αυτές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς αυτές τις μέρες. Μερικά παραδείγματα είναι το Siri της Apple, το Alexa της Amazon ή το Bixby της Google.
Διεπαφές που βασίζονται σε χειρονομίες—πρόκειται για διεπαφές στις οποίες οι χειρονομίες ενός χρήστη επηρεάζουν τη δράση ενός προϊόντος. Ένα παράδειγμα αυτών των διεπαφών θα ήταν τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας.
Κάθε ένας από αυτούς τους τρόπους σχεδίασης επιβάλλει ένα διαφορετικό σύνολο περιορισμών σε έναν σχεδιαστή και ο καθένας πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά, για να επιτρέψει στους χρήστες να έχουν την πιο απρόσκοπτη δυνατή εμπειρία.
Πώς ορίζετε την καλή σχεδίαση διεπαφής χρήστη;
Όπως με κάθε διαδικασία σχεδιασμού, το κλειδί για την παραγωγή ενός καλού σχεδίου διεπαφής χρήστη είναι να σκεφτείτε προσεκτικά, τι θέλετε να επιτύχετε. Συχνά, είναι ευκολότερο να ορίσετε το είδος του ιστότοπου ή της εφαρμογής, που θέλετε να δημιουργήσετε, παρά να ορίσετε ένα σύνολο κανόνων για να φτάσετε σε εκείνο το σημείο.
Στην πραγματικότητα, είναι σχετικά απλό να ορίσουμε τα χαρακτηριστικά της καλής σχεδίασης διεπαφής χρήστη. Εδώ είναι μερικά σημαντικά χαρακτηριστικά για να έχετε κατά νου:
- Μια ευχάριστη εμπειρία για τους χρήστες, ενώ ταυτόχρονα τους δίνει τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες εργασίες γρήγορα και εύκολα.
- Λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών χρηστών. Με άλλα λόγια, είναι προσβάσιμη.
- Η διεπαφή είναι απλή και αισθητικά ευχάριστη, αλλά όχι υπερβολική, καθώς επίσης δεν αποσπά την προσοχή. Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να βλέπουν, πώς να επιτύχουν μια συγκεκριμένη εργασία εύκολα.
- Η εστίαση πρέπει να είναι στο προϊόν ή την υπηρεσία σας και να λειτουργεί ως “γέφυρα” για την πρόσβαση του πελάτη σε αυτά.
- Επιτρέπει στους ανθρώπους να πλοηγούνται και να αλληλεπιδρούν με τον τρόπο που επιλέγουν, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει βοήθεια, εάν χρειαστεί.
- Όταν συνδυάζονται όλα αυτά τα στοιχεία, θα καταλήξετε σε μια σχεδίαση διεπαφής χρήστη που είναι ταυτόχρονα απλή και ισχυρή: μια σχεδίαση που επιτρέπει στους χρήστες να επιτύχουν γρήγορα αυτό που θέλουν, χωρίς να κάνουν αναζήτηση σε πολλές σελίδες, για να βρουν τις απαραίτητες πληροφορίες.
Παράθεση: WordPress: Γιατί είναι απαραίτητα τα plugins; - Κατασκευή ιστοσελίδων