Ο σχεδιασμός ενός ιστοτόπου χωρίς αποκλεισμούς πρέπει πάντα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων χρηστών. Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω συμβουλές για ψηφιακό περιεχόμενο χωρίς αποκλεισμούς όταν δημιουργείτε ιστότοπους, εφαρμογές για κινητά, e-mail και έγγραφα.
- Αξιολογήστε τα σημεία μεροληψίας στο περιεχόμενο και τις πρακτικές σχεδιασμού σας.
Το περιεχόμενό σας έχει ως προεπιλογή την αντωνυμία «αυτός» ή χρησιμοποιεί εξίσου το «αυτή» και το «αυτοί»; Ελέγξτε το περιεχόμενο κειμένου, τις φωτογραφίες αρχείου και τις εικονογραφήσεις σας. Κοιτάξτε τόσο ψηφιακό όσο και έντυπο υλικό, που απευθύνεται σε εσωτερικό και εξωτερικό κοινό. Έχουν κυρίως λευκούς, άνδρες, στρέιτ, άτομα χωρίς αναπηρία; Αν ναι, ήρθε η ώρα να αλλάξετε την ορολογία και να δημιουργήσετε μια νέα αισθητική με περισσότερη ποικιλομορφία.
- Χρησιμοποιήστε σαφή, απλή και στοχαστική γλώσσα.
Αναθεωρήστε τις λέξεις μέσα από το πρίσμα της συμμετοχικότηας. Αποφύγετε συλλογικούς όρους και ετικέτες, όπως «θηλυκά» ή «τυφλοί», που ομαδοποιούν άτομα σε μια κατηγορία που προωθεί την αντικειμενοποίηση. Να θυμάστε πάντα ότι η αναπηρία, το φύλο, η φυλή, η εθνικότητα ή η κληρονομιά ενός ατόμου είναι μόνο μια μόνο πτυχή της μοναδικής και περίπλοκης ταυτότητάς του.
- Χρησιμοποιήστε σχεδίαση με απόκριση που επιτρέπει ζουμ και αλλαγές προσανατολισμού.
Ο αποκριτικός σχεδιασμός επιτρέπει στις διατάξεις περιεχομένου ιστού να εμφανίζονται καλά σε
πολλούς παράγοντες μορφής, χρησιμοποιώντας “σημεία διακοπής” για τον καθορισμό διαφορετικών πλάτη. Μερικές φορές οι κατασκευαστές εφαρμογών κλειδώνουν τον προσανατολισμό ή απενεργοποιούν τη δυνατότητα ζουμ. Αυτά είναι βασικά εργαλεία, που όλοι χρειαζόμαστε κατά καιρούς. Αντί να τις απενεργοποιήσετε, σχεδιάστε εφαρμογές για να τις προσαρμόσετε.
Ακολουθούν μερικές οδηγίες σχεδιασμού και προσβασιμότητας με απόκριση:
- Χρησιμοποιήστε κείμενο συνδέσμου, που περιγράφει τον προορισμό του συνδέσμου.
- Γράψτε ουσιαστικό και περιγραφικό εναλλακτικό κείμενο.
- Χρησιμοποιήστε σημασιολογικό HTML – ετικέτες που περιγράφουν ξεκάθαρα το σκοπό των στοιχείων σελίδας
- Αντί για σταθερά ή απόλυτα μεγέθη γραμματοσειράς, χρησιμοποιήστε σχετικές μονάδες για μεγέθη γραμματοσειρών, όπως ποσοστιαίες μονάδες, πλάτος θυρίδας προβολής ή ύψος θυρίδας προβολής.
- Επισημάνετε όλα τα κουμπιά και τα πεδία.
Η χρήση οδηγιών αποκριτικής σχεδίασης και προσβασιμότητας διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύουν και να ερμηνεύουν ιστότοπους. Για παράδειγμα, οι ιστότοποι με σαφείς, περιγραφικές επικεφαλίδες – τα ίδια είδη επικεφαλίδων που διευκολύνουν επίσης την πλοήγηση και την κατανόηση για άτομα με αναπηρία – βελτιστοποιούνται καλύτερα, ώστε οι μηχανές αναζήτησης να κάνουν τη δουλειά τους.
Χρησιμοποιώντας προσιτή σχεδίαση, βελτιώνετε ταυτόχρονα την εμπειρία στη σελίδα, καθιστάτε το περιεχόμενό σας πιο προσιτό σε χρήστες με αναπηρίες και διευκολύνετε το έργο των bot μηχανών αναζήτησης, που ασχολούνται με την ανίχνευση, την ευρετηρίαση του ιστότοπού σας και την αξιολόγηση της ισοτιμίας συνδέσμων μεταξύ των σελίδων, που βοηθούν στην ενίσχυση της κατάταξης SEO σας.
- Εκμεταλλευτείτε τους δωρεάν πόρους.
Χρησιμοποιήστε ελεύθερα διαθέσιμα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας Microsoft, Apple και Android και δοκιμαστικές εφαρμογές προσβασιμότητας κατά την ανάπτυξη εγγράφων, περιεχομένου ιστού ή εφαρμογών.
Οι δοκιμές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης προσβάσιμου και χωρίς αποκλεισμούς ψηφιακού περιεχομένου. Ευτυχώς, οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν δημιουργήσει μια σειρά από εργαλεία και πόρους για να διασφαλίσουν ότι τα έγγραφα, οι ιστότοποι και οι εφαρμογές σας είναι εύκολα προσβάσιμα από όλους τους χρήστες. Για παράδειγμα, οι εφαρμογές του Microsoft Office – Word, PowerPoint ή Excel – διαθέτουν τη δυνατότητα Έλεγχος προσβασιμότητας, η οποία βρίσκεται στο μενού Ανασκόπηση. Από εκεί, μπορείτε να επιλέξετε το κουμπί «Έλεγχος προσβασιμότητας» και να ακολουθήσετε τις οδηγίες για να καταργήσετε προβλήματα προσβασιμότητας, ελέγχοντας ξανά καθώς προχωράτε μέχρι να επιλυθούν όλα τα ζητήματα.