Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν τεράστιο ρόλο στην καθημερινή μας ζωή. Χρησιμοποιούνται από άτομα από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Είναι όμως οι αναρτήσεις σας στα κοινωνικά δίκτυα προσβάσιμες σε όλους;
Τι είναι η προσβασιμότητα και γιατί είναι σημαντική;
Η προσβασιμότητα, στον πυρήνα της, αφορά τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο και υπηρεσίες με πολύ διαφορετικούς τρόπους, επειδή οι άνθρωποι είναι πολύ διαφορετικοί. Ορισμένοι βασίζονται στην υποστηρικτική τεχνολογία για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για τον οποίο ακριβώς προορίζεται η προσβασιμότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό περιλαμβάνει άτομα που είναι τυφλά ή με προβλήματα όρασης, κωφά ή βαρήκοα, άτομα με δυσλεξία ή γνωστικές μαθησιακές δυσκολίες. Θα πρέπει να μπορούν να έχουν «πρόσβαση» στο περιεχόμενό σας τόσο αποτελεσματικά, όσο κάποιος χωρίς αναπηρία.
Είναι σημαντικό να σκέφτεσαι αυτούς τους ανθρώπους. Διαφορετικά, θα παραμελούσατε ένα τεράστιο μέρος του κοινού σας και με τη σειρά σας, θα χάνατε επίσης μια σειρά από ευκαιρίες αφοσίωσης και SEO.
Προσβασιμότητα εικόνας
Οι εικόνες πάνε πολύ καλά στα social media. Γι’ αυτό πολλές εταιρείες επικεντρώνονται στην προσθήκη όμορφων γραφικών και φωτογραφιών στις αναρτήσεις τους. Και η παροιμία του “μια εικόνα μπορεί να πει χίλιες λέξεις” μπορεί να λειτουργεί για κάποιον με όραση 20/20, αλλά όπως αναφέραμε και πριν, δεν έχουν όλοι καλή όραση ή δεν έχουν και καθόλου. Το μήνυμά σας μπορεί να χαθεί εάν δεν χρησιμοποιείτε αρκετή αντίθεση στα γραφικά σας ή χρώματα που θολώνουν εύκολα μαζί. Υπάρχουν συγκεκριμένες προκλήσεις που συνοδεύουν το χρώμα και την αντίθεση. Για παράδειγμα, δεν πρέπει να βασίζεστε μόνο στο χρώμα για να μεταφέρετε ένα μήνυμα. Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτό.
Εναλλακτικό κείμενο εικόνας
Το να έχετε κείμενο στις εικόνες σας είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να μεταδώσετε το μήνυμά σας. Ωστόσο, αυτό το κείμενο δεν είναι προσβάσιμο στους αναγνώστες οθόνης. Επομένως, είναι καλύτερη πρακτική να συμπεριλάβετε εναλλακτικό κείμενο και ακόμη και να προσθέσετε λεζάντες στις εικόνες σας. Επειδή τόσο το εναλλακτικό κείμενο όσο και οι υπότιτλοι μπορούν να διαβαστούν δυνατά από υποστηρικτικές τεχνολογίες.
Οι εικόνες εμπίπτουν σε μία από τις τρεις διαφορετικές κατηγορίες: ενημερωτικές, λειτουργικές και διακοσμητικές. Τα διακοσμητικά δεν χρειάζονται εναλλακτικό κείμενο. Αλλά οι ενημερωτικές εικόνες το κάνουν. Εάν δημοσιεύετε μια εικόνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό τη μετάδοση πληροφοριών, θα πρέπει πάντα να προσπαθείτε να συμπεριλάβετε ένα εναλλακτικό κείμενο, που περιγράφει την εικόνα και τι περιέχει. Υπάρχουν μερικές βέλτιστες πρακτικές. που πρέπει να έχετε κατά νου όταν γράφετε ένα εναλλακτικό κείμενο. Γράψτε σωστές προτάσεις και κρατήστε τις σύντομες. Γενικά, 125 – 140 χαρακτήρες είναι ο καλύτερος τρόπος. Αυτό είναι ουσιαστικά ένα σύντομο tweet!
Κάθε μία από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης χειρίζεται εναλλακτικά κείμενα με διαφορετικούς τρόπους, κάτι που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Οι πλατφόρμες βελτιώνονται στο να ενημερώνουν τους ανθρώπους για τις λειτουργίες που διαθέτουν, αλλά θα μπορούσε να είναι καλύτερο.
Emojis
Γνωρίζατε ότι τα emoji έχουν τη δική τους περιγραφή Unicode; Αυτή η περιγραφή είναι αυτό που διαβάζεται δυνατά, όταν οι χρήστες χρησιμοποιούν προγράμματα ανάγνωσης οθόνης. Δεν υπάρχει απαραιτήτως κάτι κακό με τη χρήση emojis, αλλά κακομεταχειρίζονται μερικές φορές. Ειδικά από άποψη προσβασιμότητας. Ας δούμε ένα παράδειγμα. Ίσως θυμάστε την περίφημη τάση της κόκκινης σημαίας που ήταν παντού.
Οι αναγνώστες οθόνης διαβάζουν την περιγραφή του emoji δυνατά και προς το παρόν δεν υπάρχει τρόπος να το παραλείψουν. Έτσι, μπορείτε να φανταστείτε πώς μπορεί να ακουγόταν αυτό ως “τριγωνική σημαία τριγωνική τριγωνική σημαία τριγωνική σημαία τριγωνική σημαία τρίγωνο…” κ.λπ. Ενώ τα emoji είναι διασκεδαστικά, φροντίστε να τα χρησιμοποιείτε προς το τέλος του αντιγράφου σας. Εάν βρίσκονται μεταξύ των προτάσεων, βεβαιωθείτε ότι έχουν περιεχόμενο. Αναρωτηθείτε, έχει νόημα η περιγραφή emoji σε αυτό το αντίγραφο;