“Συμμετοχικότητα”: Τι είναι και γιατί είναι σημαντική για ένα ιστότοπο

SEO

Η συμμετοχικότητα είναι ένα σημαντικό στοιχείο για κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης και δημιουργό περιεχομένου και θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο των συνεχών προσπαθειών σχεδίασής σας και όχι να είναι κάτι που εξετάζετε μετά τη δημοσιοποίηση ενός ιστότοπου ή ενός τμήματος περιεχομένου.

Τι είναι η συμμετοχικότητα;

Η συμμετοχικότητα αφορά την αναγνώριση της διαφορετικότητας. Εξασφαλίζει ότι όλοι μπορούν να συμμετέχουν στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Άλλα ονόματα για τη συμμετοχικότητα περιλαμβάνουν το καθολικό σχέδιο και το σχέδιο για όλους.

Η συμμετοχικότητα αντιμετωπίζει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:

  • Προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία
  • Πρόσβαση και ποιότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο, υλικό υπολογιστή και λογισμικό υπολογιστή
  • Γνώση και δεξιότητες υπολογιστών
  • Οικονομικές συνθήκες
  • Εκπαίδευση
  • Γεωγραφική θέση
  • Πολιτισμός
  • Ηλικία (μεγαλύτεροι και νεότεροι)
  • Γλώσσα
web design
web design

Κατανόηση της χρηστικότητας, της προσβασιμότητας και της συμμετοχικότητας

Ευχρηστία

Σύμφωνα με το World Wide Web Consortium (W3C), έναν διεθνή οργανισμό προτύπων που δημοσιεύει κατευθυντήριες γραμμές και συστάσεις για τεχνολογίες Ιστού, «Η χρηστικότητα αφορά το σχεδιασμό προϊόντων ώστε να είναι αποτελεσματικά, αποδοτικά και ικανοποιητικά». Οι παράγοντες χρηστικότητας μετρούν τη λειτουργικότητα ενός προϊόντος ή σχεδίου και την ευκολία χρήσης της διεπαφής σχεδιασμού. Αξιολογούν πόσο εύκολο είναι για τους χρήστες να μάθουν τις βασικές εργασίες της διεπαφής, πόσο γρήγορα οι χρήστες μπορούν να εκτελούν εργασίες στη διεπαφή και αν οι χρήστες μπορούν να θυμούνται πώς να εκτελούν αυτές τις εργασίες μετά από καιρό μακριά από τη διεπαφή. Οι παράγοντες χρηστικότητας εξετάζουν, επίσης, εάν η σχεδίαση ικανοποιεί τους χρήστες και εάν υπάρχουν σφάλματα στη διεπαφή, πόσο σοβαρά είναι αυτά τα σφάλματα και την ευκολία ανάκτησης από αυτά τα σφάλματα.

Προσιτότητα

Ο σχεδιασμός με γνώμονα την προσβασιμότητα σημαίνει, ότι περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα προϊόν, ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους. Σύμφωνα με το W3C, «Η Προσβασιμότητα αντιμετωπίζει πτυχές που εισάγουν διακρίσεις που σχετίζονται με την ισοδύναμη εμπειρία χρήστη για άτομα με αναπηρίες. Η προσβασιμότητα στον Ιστό σημαίνει, ότι τα άτομα με αναπηρίες μπορούν εξίσου να αντιλαμβάνονται, να κατανοούν, να πλοηγούνται και να αλληλεπιδρούν με ιστότοπους και εργαλεία».

Με άλλα λόγια, όλοι οι χρήστες, ανεξαρτήτως ικανότητας ή περιστάσεων, θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Αντιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία διεπαφής ή εγγράφου.
  • Χειριστούν τα χειριστήρια εύκολα και διαισθητικά.
  • Κατανοήσουν το περιεχόμενο.

Χρησιμοποιήστε διαφορετικές υποστηρικτικές τεχνολογίες, συσκευές, προγράμματα περιήγησης και λειτουργικά συστήματα για να αλληλεπιδράσετε με το περιεχόμενο. Για παράδειγμα, η χρήση χρωμάτων υψηλής αντίθεσης σε μια εφαρμογή δεν βοηθά μόνο άτομα με χαμηλή όραση ή αχρωματοψία, βοηθά επίσης άτομα που χρησιμοποιούν τις συσκευές τους σε έντονο ηλιακό φως.

Παρομοίως, ενώ οι βελτιώσεις στη χρηστικότητα, όπως η χρήση απλής γλώσσας και ο διαισθητικός σχεδιασμός, μπορεί να επιτρέψουν στα άτομα με γνωστικές αναπηρίες να χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πιο παραγωγικά, είναι επίσης ωφέλιμες για άτομα που μπορεί να είναι απασχολημένα ή αποσπασμένα, που μαθαίνουν τη γλώσσα ή ακόμη και άτομα με πιο αργή πρόσβαση στο Διαδίκτυο, επειδή απλοί και εύχρηστοι ιστότοποι μπορεί να φορτωθούν πιο γρήγορα.

copywritng
copywriting

Συμμετοχικότητα

Συμμετοχικότητα σημαίνει αντιπροσώπευση ανθρώπων που μέχρι τώρα υποεκπροσωπούνταν. Τα ζητήματα της συμμετοχικότητας επηρεάζουν άτομα από συγκεκριμένους πληθυσμούς εντός μιας κοινότητας, καθώς και κοινότητες στις οποίες έχει στερηθεί η ευκαιρία να συμμετάσχουν πλήρως στην οικονομική, κοινωνική ή κοινωνική ζωή. Το περιεκτικό περιεχόμενο θα πρέπει πάντα να αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα στις λειτουργικές ανάγκες και ικανότητες των ατόμων. Για να κάνετε το περιεχόμενό σας περιεχόμενο χωρίς αποκλεισμούς, σκεφτείτε τις διαφορετικές ικανότητες των ανθρώπων, διασφαλίζοντας ότι το περιεχόμενό σας είναι προσβάσιμο με διάφορους τρόπους.

Το περιεκτικό περιεχόμενο θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει την ποικιλομορφία στις προσωπικές ανάγκες και εμπειρίες. Όλοι θα πρέπει να προκαλέσουμε τον εαυτό μας να τα καταφέρουμε καλύτερα στο να συμπεριλάβουμε διαφορετικές κοινότητες, ταυτότητες, φυλές, εθνότητες, υπόβαθρα, ικανότητες, πολιτισμούς και πεποιθήσεις. Πρέπει να λάβουμε μέτρα για να αποφύγουμε τους «άλλους» ανθρώπους. Διασφαλίζοντας ότι όλοι αισθάνονται ευπρόσδεκτοι στους ψηφιακούς μας χώρους, μπορούμε να αναπαραστήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τον κόσμο στον οποίο ζούμε.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Scroll to Top